Page 12 - Öğrenci_Değerlendirme_Formu
P. 12
İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ
1. KONTROL LİSTESİ
Bu form, dördüncü grupta yer alan “ç-Ç, b-B, g-G, c-C, ş-Ş” ve son grupta yer alan “p-P, h-H, v-V, ğ-Ğ, f-F, j-J”
harflerinin öğretim sürecini içerir.
Öğrencinin Adı ve Soyadı: Tarih:
SÜREÇ BİLEŞENLERİ Evet Hayır
Verilen görseller arasından öğrendiği sesin geçtiği görseli/görselleri seçer.
Dinleme kurallarına uygun olarak dinler.
Dinleme esnasında konuşmaya dâhil olmak için uygun zamanda söz alır.
Sese karşılık gelen sembolü/harfi tanır.
Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde
bulunur.
Dinlediklerini yaşantı ve ön bilgileriyle karşılaştırarak çıkarımda bulunur.
Dinlediği sesin bulunduğu sözcüklere örnekler verir.
Dinledikleri/izlediklerinde geçen olayların sonrası hakkında tahminde bulunur.
Sese karşılık gelen sembolü/harfi ayırt eder.
Dinlediği/izlediği metnin konusunu bulur.
Dinlemesindeki/izlemesindeki uygun davranışlarını sonraki dinlemelerine aktarır.
Ön bilgilerinden hareketle dinlediği sesin içinde geçtiği sözcükler hakkında konuşur.
Dinlediği/izlediği metni anlatır.
Dinlediklerini, izlediklerini veya okuduklarını kendi cümleleriyle ifade eder.
Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde söyler.
Dinlediğini/izlediğini telaffuza dikkat ederek anlatır.
Harf ve heceleri doğru seslendirir.
Sözcükleri doğru okur.
Basit ve kısa cümleleri doğru okur.
Telaffuza dikkat ederek okur.
Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde okur.
Hece, sözcük ve cümleler yazar.
Harfleri temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar.
Harf, sözcük ve cümleler arasında uygun boşluk bırakır.
Harflerin büyük yazılışını yerinde kullanır.
Büyük harfleri kuralına uygun yazar.
Yazılarında noktalama işaretlerini (nokta, kesme işareti, soru işareti, virgül, ünlem)
kuralına uygun kullanır.

