Page 5 - Öğrenci_Değerlendirme_Formu
P. 5
3. DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Bu form, “a-A, n-N, e-E, t-T” harfleri ve “1, 2, 3, 4” rakamlarının öğretim sürecini içerir.
Adı ve Soyadı: Tarih:
1-Geliştirilebilir. 2-Orta düzeyde. 3-Yeterli. 4-Üst düzeyde. DÜZEYLER
SÜREÇ BİLEŞENLERİ 1 2 3 4
Verilen görseller arasından öğrendiği sesin geçtiği görseli/görselleri seçer.
Dinleme kurallarına uygun olarak dinler.
Dinleme esnasında konuşmaya dâhil olmak için uygun zamanda söz alır.
Sese karşılık gelen sembolü/harfi tanır.
Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde
bulunur.
Dinlediklerini yaşantı ve ön bilgileriyle karşılaştırarak çıkarımda bulunur.
Dinlediği sesin bulunduğu sözcüklere örnekler verir.
Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların sonrası hakkında tahminde bulunur.
Seslere karşılık gelen sembolleri/harfleri ayırt eder.
Dinlediği/izlediği metnin konusunu bulur.
Dinlemesindeki/izlemesindeki uygun davranışlarını sonraki dinlemelerine aktarır.
Ön bilgilerinden hareketle dinlediği sesin içinde geçtiği sözcükler hakkında konuşur.
Dinlediği/izlediği metni anlatır.
Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde söyler.
Dinlediğini/izlediğini telaffuza dikkat ederek anlatır.
Harf ve heceleri doğru seslendirir.
Sözcükleri doğru okur.
Telaffuza dikkat ederek okur.
Öğrendiği ses, hece, sözcük, cümleleri işitilebilir bir ses düzeyinde okur.
Yazma materyalini kurala uygun kullanır.
Hece, sözcük ve cümleler yazar.
Görsellerle ilgili sözcük ve cümleler yazar.
Harfleri temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar.
Rakamları temel formuna ve yazım yönlerine göre yazar.
Harf, sözcük ve cümleler arasında uygun boşluk bırakır.
Harflerin büyük yazılışını yerinde kullanır.
Büyük harfleri kuralına uygun yazar.
Yazılarında noktalama işaretlerini (nokta, kesme işareti, soru işareti, virgül, ünlem)
kuralına uygun kullanır.
Bu değerlendirme formundan öğrenciler en fazla 112 puan (ölçüt sayısı x düzey sayısı) alabilirler. Önemli olan eksikleri olan öğrencilerin
eksik olan ölçütlerle ilgili becerilerini geliştirmede yardımcı olmak ve öğrenciyi üst düzeye çıkaracak önlemleri almaktır.
1 - 28 arası : Öğrenci ölçülmesi hedeflenen bilgi ve beceriler bakımından yetersizdir.
29 - 56 arası : Öğrenci ölçülmesi hedeflenen bilgi ve beceriler bakımından geliştirilebilir düzeydedir.
57 - 84 arası : Öğrenci ölçülmesi hedeflenen bilgi ve beceriler bakımından orta düzeydedir.
85 - 112 arası : Öğrenci ölçülmesi hedeflenen bilgi ve becerileri kazanmıştır.

