Page 271 - 15_6_Sinif_TK_Turkce.indb
P. 271

14. BÖLÜM                        6TURTK181                                           6. Sınıf Türkçe

                                                     GÖRSEL OKUMA



          Görsel Okuma
          Görsel okuma; yazma, okuma, dinleme ve konuşma becerisi gibi Türkçe eğitiminde yer alan temel dil becerilerinden biridir.
          Fotoğraf, karikatür gibi görseller de bir iletişim aracıdır. Görsel okuma sembol, resim, karikatür vb. görselleri okuma, anlama
          ve yorumlamayı ve analiz etmeyi kapsamaktadır. Görsel okuma sorularını çözerken şunlara dikkat etmeliyiz:
          •  Görsel sorularda verilen görseller, bir bütün olarak incelenmelidir.
          •  Paragrafta anlatılanlardan yola çıkarak görsele ulaşmamız istenen sorularda ayırt edici ifadelerin altını çizmeliyiz.
          •  Görseldeki yazı veya sloganların vermek istediği mesaja dikkat etmeliyiz.
          •  Görseli yorumlamamızı isteyen sorularda görselin ne anlattığını, ne anlatmaya çalıştığını iyi belirlemeliyiz.


          Örnek:
          Örnek:









































         Bu görselden hareketle aşağıdaki yorumlara ulaşılabilir:
         •  insanların yiyecekleri israf ettiğine
         •  insanların bazı gıdaları tüketmeden çöpe attığına
         •  insanların tüketebileceğinden fazla yiyecek satın aldığına
         •  Bazı insanların yiyecek israfına karşı olduğuna
         Bu görselden aşağıdaki yorumlara ise ulaşılamaz:
         •  israf edilen meyve ve sebze miktarına
         •  israfın çoğunlukla gençler tarafından yapıldığına
         •  israf edilen ekmek miktarının israf edilen sebze miktarından fazla olduğuna
         •  israfın nedeninin eğitimsizlik olduğuna

                                                                                                               269
   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276