Page 153 - 6_SOSYAL_TK
P. 153

Yatırım ve Pazarlama - Vergilerimiz Kazançlarımızdır              Test-3
          6SOSTK-052
          1.   Marmara  ve  Ege  Bölgeleri’nin  kıyı  şeridi  engebesiz,   3.  Yatırım  yaparken  düşünmemiz  gereken  önemli  bir
              sade ve düz bir görünüme sahiptir. İklimin ılıman olma-  ayrıntı  da  ürünümüzü  farklı  satış  noktalarına  pazarla-
              sının da etkisiyle ülke nüfusu bu bölgelerde yoğunlaş-  mak için nasıl ulaştıracağımızdır. Bunun için de yatırım
              mıştır.  Endüstriyel  yatırımlar  ise  genellikle  İstanbul  ve   yapacak kişilerin seçtikleri bölgenin ulaşım bakımından
              çevresinde yoğundur. Sanayi ve üretim için gerekli olan   gelişmiş olması önemlidir.
              ham maddeler ülkemiz genelinde gelişmiş olan ulaşım      Buna göre yatırım yapacak bir kişi aşağıda verilen
              ağları  sayesinde  kolaylıkla  temin  edilebilmektedir.   bölgelerden  hangisini  seçerse  ulaşım  maliyeti
              Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ise diğer bölgelerimi-  daha yüksek olur?
              ze kıyasla daha engebesiz ve sade bir görünüm vardır.
                                                                    A) Erzurum               B) Kayseri
              Bu bölgenin öne çıkan iklim özelliği yaz aylarının olduk-
                                                                    C) Ankara                D) Manisa
              ça  sıcak  ve  kurak  geçmesidir.  Bu  duruma  rağmen
              Güneydoğu  Anadolu  Projesi’nin  (GAP)  tamamlanma-
              sıyla birlikte ülkemizin en çok pamuk üretilen bölgesi
              hâline gelmiştir. Bu bilgiler ışığında Güneydoğu Anadolu   4.  Kars’ta  yaşayan  biri  için  aşağıda  verilen  yatırım
              Bölgesi’ne  yatırım  yapmayı  düşünen  bir  yatırımcı  için   alanlarından hangisinin uygun olduğu söylenebilir?
              bu bölgeye pamuk işleme ve dokuma tesisleri kurması   A)  Fındık ezmesi fabrikası
              doğru bir karar olabilir.
                                                                    B)  Çay fabrikası
              Verilen metne göre aşağıdaki yargılardan hangisi-
                                                                    C)  Makarna fabrikası
              ne ulaşılabilir?
                                                                    D)  Et ve süt ürünleri fabrikası
             A)  Marmara  Bölgesi’nin  en  önemli  ekonomik  faaliyeti
                sanayidir.

             B)  Güneydoğu Anadolu'da pamuk yetiştirilmesi doku-
                                                                5.  Kırşehir’de, Konya Ovası Projesi (KOP) Bölge Kalkınma
                ma sanayinin gelişmesini sağlamıştır.
                                                                    İdaresinin desteğiyle arıcılara eğitim ve ekipman deste-
             C)  Endüstriyel yatırımlar sayesinde ulaşım ağlarının ku-  ği  verildi.  Kırşehir  Tarım  ve  Orman  İI  Müdürlüğünden
                rulması kolaylaşmıştır.                             yapılan açıklamaya göre son yıllarda orman alanların-
             D)  Güneydoğu Anadolu Projesi'nin tamamlanması böl-    daki artış, yem bitkisi ve ayçiçeği üretiminin yaygınlaş-
                genin göç almasına neden olmuştur.                  ması nedeniyle arıcılık üretimi için yeni alanlar oluştu.
                                                                    Çiftçilere alternatif arı ürünleri üretim olanakları sunmak
                                                                    için Kırşehir Arı Yetiştiricileri Birliği ortaklığında hazırla-
                                                                    nan  “Kırşehir’in  Güllerinde  Arılar  Uçuşuyor  Projesi”ne
                                                                    KOP kapsamında 134 bin TL destek sağlandı.
                                                                                                     Genel ağ haberi
                                                                    Buna göre aşağıdaki yargılardan hangilerine ulaşı-
          2.  Bir hizmet ya da ürünü pazarlamak için;               labilir?

             I.  Satışını programlayarak geliştirme,                A)  Arıcılık  Kırşehir’deki  en  önemli  ekonomik  faaliyet
                                                                      hâline gelmiştir.
             II.  Ürünü paketleme,
                                                                    B)  Proje  çalışmalarını  gerçekleştirebilmek  için  maddi
             III.  Satış personelini eğitme,
                                                                      destek sağlanmıştır.
             IV. Reklamlar, kampanyalar ve tanıtımlar yapma
                                                                    C)  Ormancılıkla uğraşan kişilerin sayısında artış yaşan-
             aşamalarından hangilerine ihtiyaç olduğu söylenebilir?
                                                                      mıştır.
             A) I ve II                B) II ve III
                                                                    D)  Arıcılık yapabilmek için ormanlık alanlar tahrip edil-
             C) I, III ve IV           D) I, II, III ve IV
                                                                      miştir.



                                                                                                               151
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158