Page 189 - 00_6_Matematik_TK_BOOK.indb
P. 189
Günler
Paz.
Cumt.
Cum.
Per.
Çar.
Sa.
Pazt.
3 4
2
1
5
Grafik: Haftalık Süt Üretimi
A Çiftliği
Süt miktarı (L)
B Çiftliği
45
40 Grafik: Uyku Saatleri 6 7 89 10 11 12 13 14 Saatler
35
30
25
4. ÜNİTE 6TKMAT134 6. Sınıf Matematik
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Gün
VERİ ANALİZİ
Açıklık (Aralık) 3 6A sınıfındaki öğrencilerin ağırlıkları öğrenci sayılarına
göre aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Açıklık = En büyük değer – En küçük değer Tablo: Öğrencilerin Kütleleri
Kütle (kg) Öğrenci Sayısı
Örnek: Bir okul kantininde bir hafta boyunca satılan 40 13
günlük simit sayısı aşağıdaki tabloda verilmiştir. 39 14
Satılan simit sayısının açıklığını bulalım. 38 10
Tablo: Satılan Simitler 35 6
Satılan 34 1
Günler
simit sayısı 30 6
1. 150
Bu sınıftaki öğrencilerin ağırlıklarının açıklığını bu-
2. 130 lunuz.
3. 145
4. 130
5. 140
4 5, 12, 7, 8, 19, 6, 11, A
Bir hafta boyunca günlük en az 130, en fazla 150 simit Yukarıdaki veri grubunun açıklık değeri 17 olduğu-
satılmıştır. na göre A yerine yazılması gereken sayıları bulu-
Açıklık = 150 – 130 = 20’dir. nuz.
1 Atatürk Ortaokulundaki sınıf mevcutları sırasıyla
40, 40, 33, 33, 30, 34, 34, 37, 36, 43’tür.
Bu okuldaki sınıf mevcutlarının açıklığını bulunuz.
5 36, 21, 17, 5, �, 8
Yukarıdaki veri grubunun açıklık değeri 47 ise “�”
yerine yazılması gereken pozitif sayıyı bulunuz.
2 Semih, cep telefonunun şarjının dayanma süresini
saat olarak on gün boyunca aşağıdaki gibi not ediyor.
12, 10, 14, 16, 20, 10, 10, 20, 14, 24
Bu on günlük süre içerisindeki dayanma süreleri-
nin açıklığını bulunuz. 6 A Æ 50, 70, 30
B Æ 10, 135, 5
Yukarıdaki iki veri grubu karşılaştırıldığında han-
gi veri grubundaki verilerin daha tutarlı olduğunu
belirleyiniz.
187