Page 169 - 00_6_Matematik_TK_BOOK.indb
P. 169
3. Ünite Değerlendirmesi Test-12
5. D C H G
. . .
A B E F
3,8 br
Şekil-1 Şekil-2
Alihan, Şekil-1’deki kısa kenarı 3,8 br olan özdeş mavi dikdörtgenleri kullanarak ABCD dikdörtgenini, ABCD dikdörtgeni-
ne eş dikdörtgenleri kullanarak da Şekil-2’deki EFGH dikdörtgenini elde etmiştir.
EF = 182 , br olduğuna göre Şekil-2’de kaç mavi dikdörtgen kullanılmıştır?
4
A) 60 B) 40 C) 30 D) 12
6. Gözde Öğretmen matematik dersinde öğrencilerine aşağıdaki kartları gösteriyor.
5 5 2 2 7 7 6 6
Bu kartların üzerindeki rakamları birer defa kullanarak ondalık sayı yazmalarını istiyor. Öğrencilerine yazacakları sayılarla
ilgili şu bilgileri veriyor:
• Yazacağınız sayının tam kısmı iki basamaklı olmalı.
• Yazacağınız sayının onda birler basamağındaki rakam yüzde birler basamağındaki rakamdan küçük olmalı.
“Bu şartlara uygun en büyük sayı ile en küçük sayının farkı kaçtır?”
Öğretmenin sorusunun doğru cevabı aşağıdakilerden hangisidir?
A) 72,48 B) 65,86 C) 50,58 D) 49,58
167