Page 160 - 00_6_Matematik_TK_BOOK.indb
P. 160
3. Ünite Oran 6TKMAT115
3 Aşağıda verilen yüzlük karta göre istenen oranları Oranı Verilen Çoklukların Değerini Bulma
yazınız.
Oranı verilen çoklukların gerçek değerini bulurken geniş-
letme veya sadeleştirme yöntemleri kullanılabilir.
Örnek: Bir sınıftaki erkek öğrencilerin sayısının sınıf
3
mevcuduna oranı ’tir. Sınıf mevcudu 30 olduğuna
5
göre kız öğrenci sayısını bulalım.
Erkek sayısı = 3 3 = x x = 3 . 6 = 18
Sınıf mevcudu 5 5 30 Kız = 30 – 18
a. Yeşil karelerin sayısının pembe karelerin sayısına
oranı: 6 kat = 12 kişi
5 Bir otobüsteki kadın yolcu sayısının erkek yolcu sayı-
3
sına oranı ’dir.
7
b. Pembe karelerin sayısının yeşil karelerin sayısına
oranı: Otobüste 21 erkek yolcu olduğuna göre kaç kadın
yolcu vardır?
c. Beyaz karelerin sayısının tüm karelerin sayısına
oranı:
6 Umut’un boy uzunluğunun Melis’in boy uzunluğuna
4
oranı ’tir.
5
4 Şeyma’nın boyu 1,5 m olduğuna göre evin yüksek- Umut’un boy uzunluğu 140 cm ise Melis’in boy
liği yaklaşık kaç metredir? uzunluğunun kaç santimetre olduğunu bulunuz.
Şeyma’nın boyunun evin boyuna oranı nedir?
6
7 Aslı’nın kütlesinin Nazlı’nın kütlesine oranı ’dir.
7
İkisinin kütleleri toplamı 104 kg olduğuna göre
1,5 m Aslı’nın kütlesinin kaç kilogram olduğunu bulunuz.
158