Page 16 - 5_sin_turkce_fasikül_1-36
P. 16

1. Tema                                                                                Süreç Fasikülü - 2

                                                                                                         Test

            8.  Dilimizde “göz” sözcüğüyle oluşturulmuş birçok de-  9.
                                                                         Bu yolda herkes bir ey delikanlı
                yim vardır. Örneğin yoğun işler yüzünden bir şeyle
                                                                         Diriler şereflidir, ölüler şanlı
                ilgilenme imkânı bulamadığımız durumlarda - - - -;
                gelebilecek her türlü zararı ve tehlikeyi önceden ka-    Yurt için çarpışan başı dumanlı
                bul ettiğimizde - - - -; birinin yaptığı bir hatayı gör-  Her zaman bu şandan, o şana gider
                mezden geldiğimizi, hoş gördüğümüzü, bağışladığı-
                mızı anlatmak için - - - - deyimini kullanırız.         Bu  dizelerdeki  altı  çizili  kelimelerin  anlamları
                Aşağıdakilerden hangisi bu metinde boş bırakı-          aşağıdakilerin hangisinde sırasıyla verilmiştir?
                lan yerlerden herhangi birine getirilemez?              A)  Eşi bulunmayan, tek - Birbirine üstün gelmeye
                                                                          çalışmak
                A)  göz yummak
                                                                        B)  Önem ve nitelik bakımlarından birbirinden fark-
                B)  göz açamamak
                                                                          sız, birbirine eşit - Düşmanla küçük çaplı savaş-
                C)  göze almak                                            mak, vuruşmak
                D)  göz ardı etmek                                      C)  Beraber - Birbirine çarpmak, tokuşmak
                                                                        D)  Ortaklaşa olan - Bir düşünceyi ortadan kaldır-
                                                                          mak, yok etmek amacıyla mücadeleye girişmek










            10.
                  ---- . Örneğin “bal-dal, fil-pil, tık-tok” gibi kelimeler bir arada verilir.

                Bu metnin başına aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi uygundur?
                A) Anlama becerisi kavratılırken farklı kelimelerin anlamca birbirinin yerine kullanılabileceği vurgulanmalıdır.

                B) Okullarda dil becerileri öğrencilere kazandırılırken kurallar ezberletilmeyip bunun yerine örneklerle sezdirilme-
                   lidir.

                C) Öğrencilere okuma yazma öğretilirken önce, söylenişleri birbirine benzeyen kelimeler kullanılabilir.
                D) Öğrencilere verilmesi gereken ilk eğitim, onlara yazılışları ve okunuşları aynı, anlamları farklı kelimeleri öğret-
                   mektir.







            11.  I.  Zaman zaman köye gider orada vakit geçiririm.
                II.  Sık sık yaşanan bu olaylar artık can sıkmaya başladı.
                III. Ara sıra da olsa bizi arayıp sormayı ihmal etme.

                IV. Aşağı yukarı beş senedir Ali’yle görüşmüyoruz.
                Numaralanmış cümlelerdeki altı çizili sözlerden hangileri anlamca birbirine en yakındır?

                A) I ve II                       B) I ve III                    C) II ve III                     D) II ve IV


                Türkçe - 5       2. HAFTA                       6
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21